poniedziałek, 4 listopada 2013

Wspólnie w 2013?

Dziewczyny,

to nie tak że Was zostawiłam. Pamiętam. Ale obawiam się.
Teraz już nie o to że nie podołam czasowo - to akurat jestem w stanie ogarnąć i przy odrobinie cierpliwości z Waszej strony wszyscy na czas dostaną dostępy.
Obawa moja jest następującej treści: tyle jest SAL-i, tyle zabaw już świątecznych że bałam się że już na następną nie będzie chętnych. Zwłaszcza że o ile temat nośny to przedmiot pracy ciężki i nie wszyscy podołają/chcą/są zaiteresowani.

Niemniej cały czas podtrzymuję temat. I powtórzę propozycję z ubiegłego roku.
Proponuję abyśmy w tym roku tematem haftu świątecznego uczyniły pracę UŻYTKOWĄ a nie obrazek. Niech będzie to:

  • serweta
  • bieżnik
  • obrus
w zależności od:
  • umiejętności, 
  • biegłości techniki (haft krzyżykowy), 
  • ochoty, 
  • dyspozycyjności czasowej
  • znajomości technik innych niż haft krzyżykowy (mereżka, szycie ręczne)
Temat jest ambitny i nie będę zaskoczona jeśli tylko wytrwałe i twarde Babeczki się przyłączą.  
Oczywiście będzie to wymagało ogromnego zaangażowania ze strony Uczestniczek. Będziecie musiały podjąć decyzję o wielkości pracy, wielkości wzoru na planowanym materiale, bardzo precyzyjnie wyliczyć wielkość haftu, rozplanować go na materiale, zaplanować jak chcecie wykończyć brzeg tkaniny i potem go wykonać.
A wykończenie serwety/bieżnika/obrusa będzie czasochłonne. Niemniej JEST możliwe o ile posiadacie niezbędne urządzenia w postaci igły do szycia i nitki.
Maszyna do szycia, lamówka ani inne gadżety nie są konieczne do wykończenia pracy.
W tym roku zatem sugerowałabym zmobilizować się i skoncentrować nie na samym wyszywaniu ogromnych obszarów haftem krzyżykowym ale na wyszyciu niewielkiego motywu (trzeba go powtórzyć kilka razy!) i potem zarezerwowaniu sobie czasu na wykończenie brzegu.

Wzory?
Dysponuję takimi propozycjami - myślę że każda z Was jest w stanie wybrać coś dla siebie ;)

Propozycja nr 1: Renifery - Rico design
i 2:  Gwiazdki - Rico design

 Propozycja nr 3: skandynawski wzór - Anna Specialkreuzstich no 796

Propozycja nr 4: obrus z pierniczkami - źródła nie pomnę :(
I co Wy na to?

============================================================
Stworzyłam nowy blog na nowy rok i nową zabawę: http://swiatecznysal2013.blogspot.com/

Tam już są zasady opublikowane i dzisiaj zacznę dodawać chętne  współtworzenia bloga oraz rozsyłać wzory.

21 komentarzy:

Susan pisze...

To ja chętnie na ten czerwony bieżnik. Planowałam w tym roku zrobić pinkeepy na choinkę, ale one nie zające, może nie pouciekają ;) Marnuje mi sie w domu czerwona kanwa i nie mam na nią pomysłu. Bieznik byłby spoko ;)

Pozdrawiam serdecznie!

Dendrobium pisze...

Cieszę się Aniu, że pamiętałaś o nas i po raz kolejny wystartuje nasze wspólne wyszywanie
Z tych propozycji też pierwsze dwa bieżniki najbardziej mi się podobają - reniferki i gwiazdki
Pozdrawiam

maurycjusz pisze...

Aniu Kochana- ja bieżnik czerwony w reniferki zdziałam;) chodzi za mną od dawna!!!

maga pisze...

Ja też się chętnie przyłączę i stanę w kolejce po czerwony bieżniczek z gwiazdeczkami:))

pozdrawiam

Iza pisze...

Witaj,
To calkiem jest niezly pomysl. Sama nie pamietam kiedy trzymalam igle w rekach. A to bedzie mala mobilizacja. Musze sie tylko wywiazac z pewnych zoobowiazan (do 23 XI I 8 XII)

Iza pisze...

Zapomnialam dopisac, ze serwetka z gwiazdkami jest moim faworytem.

splocik pisze...

Już dawno miałam ochotę na serwetkę z gwiazdkami.
Nawet schemat mam zapisany.
Chętnie pobawię się w Waszym gronie. :))
Pozdrawiam ciepło.

Daria pisze...

To i ja bym się z Wami pobawiła, w sumie to nie zapisywałam się na żadne inne, bo czekałam na ten SAL :D Bieżnik z gwiazdkami wydaje się super pomysłem, nawet się już zastanawiam czy kanwa czerwona czy "przemalować" na zielono ;) Pozdrawiam :)

Ania Ploch pisze...

Miło mi że tu trafiłyście :) Jak rozumiem jedziemy z tymi robotami. Będę na bieżąco Was dodawać do nowego bloga na nowy rok :)

justa35 pisze...

Mnie chyba odbiło, upadłam na głowę....... ale co tam...... Ja też, ja też..... tylko z wyborem będzie kiepsko.... bo i reniferki, i gwiazdki, i skandynawia kusi ( ciastka jakoś tak - niekoniecznie)

El. pisze...

Aniu - dobrze, że będzie kolejne wspólne robótkowanie. :)
Zgłaszam się (zaraz wyślę co trzeba)i mam nadzieję, że dam radę.
Chyba się skuszę na czerwoną serwetkę z gwiazdkami.

Agnieszka B. (Abulinka) pisze...

Kolejna stuknięta się zgłasza :). Moje faworyty to gwiazdki lub wzór skandynawski, ewentualnie renifery. Mam pomysł na (niech to na razie będzie tajemnicą) :). Ostatnio jestem w fazie dłubania, więc jest szansa, że się uda :)

Ania Ploch pisze...

Aga....czyżby UFO-k ? ;)

Bożenka pisze...

Aniu, stukniętych tu przybywa. Mnie osobiście też odpowiadają renifery lub gwiazdki ale z obrusem, serwetą czy bieżnikiem mogę się nie wyrobić. Chciałabym uszyć dla swoich dzieci skarpety świąteczne i tu akurat pasowałby renifer albo gwiazdka. Z czymś takim powinnam się wyrobić. Jeśli mnie przyjmiecie z tym pomysłem to świetnie, jeśli nie - chciałabym mimo wszystko zostać "salowym członkiem pobocznym".

Małgorzata pisze...

To ja chętnie renifery i gwiazdki:)
I jestem jak najbardziej za użytkową formą :)

Terenia pisze...

Zgłaszam się, ale jeszcze nie wybrałam wzoru.
Cieszę się bardzo i pozdrawiam cieplutko.

krzycha pisze...

No i ja się zgłaszam. A z chęcią wyszyję te gwiazdki z pierwszego zdjęcia :D

aneta pisze...

i ja pragnę dołączyć :) na gwiazdki z pierwszej propozycji :)

mamuska73 pisze...

ja pewnie nie zdze z projektem do swiat z tytulu mojej reki ale jestem chetna na wspoln azabawe: wylame sie co do wzoru,bo ja obtawiam 4 lub 3

Agni Sz-n pisze...

to i ja się zgłaszam. Potrzebuję świąteczną serwetę z reniferami - jak znalazł sal dla mnie.
Zresztą w każdym Twoim salu brałam udział, dlaczego w tym roku miało by być inaczej?
Wzór już mam upatrzony.
Pozdrawiam

bluebru nete pisze...

Ja też bardzo chętnie dołączę. Druga propozycja z gwiazdkami jest śliczna :) A trzecią znam i bardzo mnie kusi.